EHBO cursussen

De vereniging verzorgt bij voldoende belangstelling diverse EHBO cursussen.
Kijk hieronder voor de mogelijkheden:

EHBO cursus (Eerste Hulp Bij Ongelukken)

Na afloop van de cursus kun je een slachtoffer in veiligheid brengen, de toestand van het slachtoffer beoordelen, reanimeren (incl. reanimatie van kinderen en baby’s), een AED gebruiken
Verder onder andere Eerste hulp verlenen bij een huidwond, bloeding, brandwond, bewusteloosheid, letsels aan botten, spieren en gewrichten, verslikking, hoofd- en wervelletsels, pijn op de borstkas, beroerte, dreigende flauwte, hersenschudding, insectensteek, tekenbeet, kortademigheid, hyperventilatie, onderkoeling, warmteletsels, diabetes, epilepsie, koortsstuipen en een geamputeerd lichaamsdeel.

Duur  ± 25 uur
 Cursusboek  Het Oranje Kruis boekje (28ste druk)
 Toelatingseisen  minimale leeftijd 16 jaar (15 met toestemming ouders)
 Aantal deelnemers      minimaal 8, maximaal 12
 Cursusdag  maandag
 Kosten  € 175
 Certificering  Eenheidsdiploma Eerste Hulp (2 jaar geldig)
Cursus wordt afgesloten met een examen

EHAK cursus (Eerste Hulp Aan Kinderen)

Na afloop van de cursus kun je een slachtoffer in veiligheid brengen, de toestand van het slachtoffer beoordelen, reanimeren van kinderen en baby’s, een AED gebruiken.
Verder onder andere Eerste hulp verlenen bij een huidwond, bloeding, brandwond, bewusteloosheid, letsels aan botten, spieren en gewrichten, verslikking, hoofd- en wervelletsels, dreigende flauwte, hersenschudding, insectensteek, tekenbeet, kortademigheid, hyperventilatie, onderkoeling, warmteletsels, diabetes, epilepsie, koortsstuipen en ziekteklachten en kinderziekten

Duur ± 12 uur
Cursusboek Eerste Hulp aan Kinderen (5de druk-Oranje Kruis)
Toelatingseisen minimale leeftijd 16 jaar (15 met toestemming ouders)
Aantal deelnemers     minimaal 8, maximaal 12
Cursusdag maandag (en in overleg)
Kosten € 90
Certificering Eenheidsdiploma EHAK (2 jaar geldig)
Cursus wordt afgesloten met een examen

Reanimatie cursus en gebruik AED*

Na afloop van de cursus kun je een slachtoffer in veiligheid brengen, de toestand van het slachtoffer beoordelen, reanimeren (volwassenen), een AED gebruiken en Eerste hulp verlenen bij een verslikking.

Duur ± 2,5 uur
Cursusboek Basale reanimatie Volwassenen(NRR)
Toelatingseisen minimale leeftijd 12 jaar
Aantal deelnemers     minimaal 4, maximaal 6
ursusdag in overleg
Kosten € 30
Certificering Certificaat BLS - Nederlandse reanimatie Raad (1 jaar geldig)
*Tevens de mogelijkheid om een reanimatiecursus baby/kind (PBLS) te volgen.

Wist je dat?
Een aantal zorgverzekeraars deze cursussen geheel of gedeeltelijk vergoed indien je een aanvullende verzekering hebt. Voor meer info neem je contact op met je zorgverzekeraar.

De informatie van het VGZ

De informatie van het CZ

Heb je interesse in een EHBO-cursus neem dan contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.